Sami sebe se musíme ptát proč jen velmi omezené množství podniků bere zeštíhlování svých administrativních procesů jako jedno z nosných témat jejich výrobních systémů, přestože analýzy našich procesů jasně naznačují mnohem větší podíl plýtvání v oblasti administrativních a servisních procesů, než ve výrobě. Tento stav je naprosto logický, už množství investované energie na oblasti zlepšování, optimalizace a zkvalitňování jednotlivých procesů naznačuje, že na výrobní procesy se stále soustředíme mnohem více a servisní a administrativní procesy bereme jaksi navíc nebo je řešíme „když zbyde čas“.
Štíhlá administrativa je souhrn nástrojů pro efektivní organizaci administrativních procesů, podporujících denní produkci podniku. Zahrnuje všechny aktivity přispívající k tvorbě přidané hodnoty pro zákazníka (interního i externího), ale i ty, které se přímo nepodílejí na tvorbě přidané hodnoty produktu, ale zásadně jí podporují. Klíčovým parametrem jsou informační toky, opírající se o správné informace a efektivní transfer informací. Cílem štíhlé administrativy je vytvoření efektivně a stabilně fungujících procesů, které umožňují dosahovat vysokou produktivitu, požadovanou kvalitu a maximální výkon administrativních činností v daném procesním čase. Předmětem zlepšování v administrativě jsou tři cílové oblasti:
Týmová práce je vyšší úroveň organizace práce a je nezbytnou podmínkou pro úspěšné zvládnutí nároků vyplývajících z LEAN filosofie. Slovo TÝM (z angl. team, původní význam „spřežení“) je skupina lidí, která společně plní nějaký úkol nebo chce dosáhnout určitý cíl, což je možné jen při spolupráci všech členů. Týmová práce vychází z potřeby co nejvíce využít potenciál zaměstnanců, jejich schopnosti nápady a um ve prospěch firmy.
Materiálový tok prochází celým podnikem a v současné době stále více vzrůstají požadavky na jeho efektivitu. Jak jednoduše se na složitost materiálových toků podívat z nadhledu a pomocí jednoduché metody mapování toku hodnot zjistit problémové oblasti a navrhnout efektivní budoucí stav? Pojďte si spolu se zkušenými lektory vyzkoušet tuto metodu a po návrhu zlepšení zjistit její dopad do skutečné výroby.
V dnešní době se na každém kroku setkáváme s pojmy „Štíhlý výrobní systém, Štíhlé řízení procesů, Štíhlé myšlení“ apod. Možná si slovo štíhlý (Lean) spojujeme s něčím, co by mělo být lepší, správné, zdravé nebo žádoucí. Pokud se však podíváme na reálnou aplikaci „štíhlosti“ ve společnosti, v podnicích a v našem soukromí, zdá se nám, že na všechno nebereme „stejný metr“.
Řízení výroby je nelehká disciplína plná nečekaných zvratů, překvapení a neustálého operativního zmatku a opakujících se problémů. Je ale nutné, abychom výrobu řídili tímto způsobem? Neexistuje způsob, jak do této oblasti vnést nějaký řád a efektivitu? Odpověď se skrývá pod pojmem Shop floor management.
Kdykoli s lidmi řešíme, kde a jak jejich práci zlepšit, začínáme u 5S. Stále se vracíte k základům? Nejde vám nastavit elementární organizace pracoviště? Zúčastněte se našeho jednodenního tréninku na téma 5S. Naši zkušení lektoři Vám ukáží, jak na to!
Při realizaci našich projektů využíváme odlišný přístup než naše konkurence. Projekty realizujeme zásadně za aktivní účasti zaměstnanců zákazníka. V rámci naší spolupráce musí být zaměstnanci zákazníka přítomni u projektu od jeho definice až po jeho uzavření a prezentaci. Naší rolí v projektu není pozice projektového manažera, ale naopak role trenéra, poradce a moderátora. Tím, že aktivně vaše zaměstnance vedeme a zapojíme do všech fází projektu tedy měření, analýzy, návrhů i realizace, dosahujeme významně lepších výsledků s mnohem větší pravděpodobností přijetí změn do procesu. Zaměstnanci se tímto nejenom učí měnit svůj proces, ale zároveň se stávají propagátory současných a také možných budoucích změn. Sejděte se s námi na téma Štíhlá administrativa a my vás přesvědčíme, že jste si vybrali správně.