Potřebujete proškolovat nové zaměstnance? Měníte výrobní postup? Musíte se přizpůsobit rostoucí poptávce? Nepodceňte přípravnou fázi a věnujte maximální pozornost tréninku zaměstnanců. Training Within Industry (TWI) vychází z programu americké armády, později byl upraven Toyotou a dodnes patří k nejefektivnějším způsobům zaučování lidí.
TWI je nástrojem podporujícím standardizaci. Díky ní redukuje náhodné chyby, zvyšuje bezpečnost práce, zlepšuje komunikaci, upevňuje pracovní disciplínu a vyjasňuje postupy. Pokud se má zaměstnanec skutečně účinně ve své práci posouvat, měl by tak činit pod dohledem zkušeného trenéra.
„Setkáváme se s tím, že v průmyslových organizacích trenéry obvykle mají, nicméně se jim v trénování lidí příliš nedaří. Nepoužívají totiž pro předávání instrukcí správný postup,“ vysvětluje lektor ESCARE. Pro firmy je proto výhodné nechat do provozu nahlédnout odborníka, který se stávajícími trenéry může pracovat, nebo je přímo vybere. Trenérem však vždy musí být někdo „zevnitř“.
Díky metodice TWI standardizace se trenér naučí, jak zaměstnance instruovat, a to bez jakýchkoli vizualizací, jak bývá obvyklé. Společně se zaměstnancem rozeberou konkrétní operaci v krocích: co se má dělat, jak se to má dělat (včetně klíčových bodů pomáhajících zjednodušit detaily práce a přidávajících smyslové poznatky) a proč se to má dělat. Součástí tréninku je tréninkový manuál.
„Trenér by měl operaci předvést nejméně třikrát za sebou a každý krok podrobně vysvětlit. Po diskuzi a vyjasnění podrobností totéž zopakuje zaměstnanec. Nakonec je to trenér, kdo rozhodne, že trénovaný operaci zvládl a může ji provádět samostatně,“ dodává lektor.
Kdykoli s lidmi řešíme, kde a jak jejich práci zlepšit, začínáme u 5S. Stále se vracíte k základům? Nejde vám nastavit elementární organizace pracoviště? Zúčastněte se našeho jednodenního tréninku na téma 5S. Naši zkušení lektoři Vám ukáží, jak na to!
Týmová práce je vyšší úroveň organizace práce a je nezbytnou podmínkou pro úspěšné zvládnutí nároků vyplývajících z LEAN filosofie. Slovo TÝM (z angl. team, původní význam „spřežení“) je skupina lidí, která společně plní nějaký úkol nebo chce dosáhnout určitý cíl, což je možné jen při spolupráci všech členů. Týmová práce vychází z potřeby co nejvíce využít potenciál zaměstnanců, jejich schopnosti nápady a um ve prospěch firmy.
Znakem dnešní doby je masivní nástup technologií do všech oblastí lidského konání. I ve výrobě se stále častěji spoléháme na technologické vybavení než na lidskou sílu. Stroje pro nás představují zvýšení kvality a produktivity práce při zachování anebo dokonce snížení nákladů. S tímto trendem samozřejmě ruku v ruce rostou i nároky na údržbu a starost o zařízení. Jak tyto nároky zvládat? Jak realizovat efektivní údržbu? Tyto a další otázky s vámi budou diskutovat naši zkušení lektoři.
Rozdíl mezi vítězem a poraženým bývá často v setinách sekundy. Jak lze na tuto zkušenost, pohlížet v prostředí výroby? Umět rychle reagovat na změnu a přeorganizovat výrobu dle požadavku zákazníka umí dobře jen ti nejlepší. Pojďte si spolu se zkušenými lektory vyzkoušet metodiku rychlých změn a po návrhu zlepšení zjistit její dopad do skutečné výroby.
Řízení výroby je nelehká disciplína plná nečekaných zvratů, překvapení a neustálého operativního zmatku a opakujících se problémů. Je ale nutné, abychom výrobu řídili tímto způsobem? Neexistuje způsob, jak do této oblasti vnést nějaký řád a efektivitu? Odpověď se skrývá pod pojmem Shop floor management.
Problémy byly, jsou a budou. Jsou součástí jakékoliv organizace. Spolupráce lidí, složitost procesů, nároky zákazníků, nestabilita, náhodné jevy to vše ovlivňuje vznik problémů. Základní úlohou pracovníků je vzniklé problémy řešit. Bohužel u toho často zústává a problémy se pouze „řeší“. Jen malá část z nich, se skutečně vyřeší. Ne každá organizace se zabívá řešením problémů systematicky. Řešení problémů je proces. Jako každý proces se dá popsat a standardizovat. To pomáhá v jeho produktivitě a výsledné kvalitě. Ukažme si, jak nastavit strukturovaný proces pro řešení problémů a tím systematicky podpořme efektivitu řešení problémů napříč organizací.